Cara Mengatasi Masalah Nyanyuk Atau Alzheimer Tanpa Ubat

Zaman sekarang ni, masalah nyanyuk bukan sahaja terjadi di kalangan orang tua, orang muda pon dah ada tanda-tanda masalah nyanyuk. Di sini saya ingin berkongsi cara mengatasi masalah nyanyuk atau Alzheimer tanpa ubat. InsyaALlah.. Selamat dan berkesan.

Kenali tanda-tanda awal masalah nyanyuk atau Alzheimer

1. Masalah mudah terlupa atau isitilah sains disebut sebagai dementia

Ni tanda-tanda awal masalah nyanyuk yag paling biasa berlaku. Masalah lupa bagi orang yang ada masalah nyanyuk ni boleh mengganggu aktiviti seharian. Contohnya terlupa nama isteri sendiri sedangkan dah bertahun-tahun hidup bersama. Bila cuba ingat, lama-lama baru ingat balik.

2. Susah untuk menyelesaikan aktiviti yang dah biasa buat di rumah

Contohnya terlupa cara nak rekod cerita kat tv walaupon benda tu dah selalu buat.

3. Keliru dengan hari atau tarikh

Tak ingat atau keliru dengan hari atau tarikh pada hari tu dan kemudian baru ingat balik. Kalau terlupa tarikh birthday anak tu normal sebab kita tak sambut birthday anak-anak tiap-tiap hari. Tapi kalau terlupa tarikh hari atau hari pada hari tu, haaa.. itu tanda-tanda awal nyanyuk.

4. Selalu terlupa letak barang di mana

Kerap sangat hilang barang sebab terlupa letak kat mana. Sukar untuk ingat balik barang tu letak kat mana. Ni pon tanda-tanda awal masalah nyanyuk tau.

Tau tak macam mana masalah nyanyuk atau Alzheimer terjadi?

Terdapat satu bahan yang kita panggil sebagai beta amyloid yang berkumpul membentuk plak di dalam otak. Bukan kat gigi je bleh ada plak. Otak pon boleh tau. Bahan ni la menjadi penyebab kepada penyakit Alzheimer.

Beta amyloid menyebabkan kerosakan pada saraf otak.

Berita baik untuk pesakit yang ada masalah nyanyuk atau Alzheimer, Resveratrol telah dikaji oleh ramai saintis, dapat membantu mengurangkan pembentukan plak beta amyloid. Sekaligus dapat mengurangkan keterukan penyakit Alzheimer.

 

Boleh baca abstract satu kajian pasal Resveratrol & beta amyloid ni di sini.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16162502

doa elak nyanyuk

Doa yangboleh diamalkan untuk elak nyanyuk

Mengatasi masalah nyanyuk dengan supplement? Boleh ke?

Menarik sangat benda ni.

Tau tak, Resveratrol mempunyai kesan untuk melindungi otak kita daripada mengalami kerosakan akibat radikal bebas. Benda ni yang kita sebut sebagai kesan neuroprotective.

Neuro tu maksudnya saraf
Protective tu maksudnya perlindungan

Sedih kan. Apa pon tak ingat. Tak de sweet memory bagai. Semua kenangan tak ingat dah. Ada setengah tu anak pon dah tak kenal sebab tak ingat.

Bayangkan terpaksa melalui situasi macam tu dengan yang tersayang. Duit banyak pon tak de maknanya.

Jagalah kesihatan otak kita dari sekarang.
Lindungi sel otak kita daripada rosak akibat radikal bebas yang jahat tu. Ambik supplement yang ada Resveratrol.

Supplement apa yang ada Resveratrol?
Kat Malaysia ni vivix je yang ada Resveratrol tau.

Bagi orang tua yang tak de masalah nyanyuk, amalkan Resveratrol dari sekarang bagi mengelakkan pembentukan beta amyloid. Sebab bila beta amyloid dah terbentuk bukan lah senang nak kurangkan.

Orang muda pon dah ada yang mempuyai tanda-tanda awal nyanyuk tau. Orang muda pon kena amalkan Vivix dah.

Hadiahkan lah vivix kat mak ayah kita. Suruh diorang amalkan vivix tiap-tiap hari sebab vivix mengandungi resveratrol.

Mesti kita tak nak mak ayah kita alami masalah nyanyuk kan. Bahaya sangat masalah nyanyuk ni kalau diorang je tinggal kat rumah berdua. Bayangkan kalau diorang lupa tutup dapur. ???
Nauzubillah..

vivix dan nyanyuk

 

Berminat nak cuba Vivix?

Klik je link di bawah ni untuk membuat pembelian. Pembelian ini terus malui Headquarters Shaklee Malaysia. Pembayaran adalah melalui kad kredit atau kad debit.

Atau, anda boleh contact saya melalui cara di bawah.

Tau tak, anda boleh dapatkan VIVIX Shaklee di atas pada harga 20% lebih jimat. Nak tau macam mana caranya? Hubungi saya.

SMS/WHatsApp: 019-4548200

Email: info.vitamin2u@gmail.com

Facebook Personal: https://www.facebook.com/suhaida.suaid

Facebook Page: https://www.facebook.com/personamedina/

Istimewa untuk pelanggan saya, konsultasi dan follow up secara percuma diberikan untuk anda. Hubungi saya sekarang!

:-)  :-)  :-)

DISCLAIMER:

Semua artikel dan testimonial di dalam blog ini tidak boleh digunakan untuk tujuan mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Dapatkan nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengambil apa-apa supplement sekiranya anda mempunyai penyakit kronik.

The products and information found on vitamin2u.net are not intended to replace Medical advice. All Shaklee products are registered with Ministry of Health Malaysia. These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration & Ministry of Health. Individual results may vary.

4 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge