Cara Puan Lin Mengatasi Masalah Kulit Sensitif Anak Syurganya

Bila anak-anak tak sihat, kita mak bapak ni tak keruan dibuuatnya kan. Lagi pulak kalau dah cuba macam-macam cara nak rawat masalah kesihatan anak, tapi masih tak nampak perubahan lagi la buntu jadinya.

Masalah kulit sensitif seperti masalah ekzema di kalangan kanak-kanak semakin common kan sekarang. Takkan la asyik nak sapu krim steroid kat anak-anak. Kecik lagi tapi kulit dah expose kat macam-macam bahan kimia. Kesian kan.

Jom kita tengok pengalaman Puan Lin yang dah berhabisan beratus ringgit jumpa doktor dan beli ubat untuk anak dia yang mengalami masalah kulit sensitif. Sampaikan terpaksa berhenti kerja untuk menjaga anak dia sepenuh masa. Serius kan.

Jom kita ikuti kisah Puan Lin.

Assalamualaikum,

Alhamdulillah di beri peluang untuk berkongsi pengalaman dalam menjaga anak yang kulit sesangat sensetif. Nak kata eczema pun saya rasa tak. Tapi….
Ceritanya bermula anak hero saya ni kena campak ruam, lepas 2minggu ingatkan semakin ok tapi tak. Lagi bertambah-tambah bila kena lagi campak api.Masa tu saya tiada pilihan terpaksa hantar anak ke rumah mengasuh juga. Ingatkan 2minggu tu ok la semula, tapi makin teruk dan anak hero ni masa tu dah setahun 5bulan, suka mengaru habis kulit jadi berdarah dan berbekas.
.

Lepas nak baik, suami kena chiken pox, seminggu lepas tu anak hero ni lagi sekali kena chiken pox.. orang kata sekali seumur hidup kan? Tapi anak hero saya ni dalam tempoh 3bulan 3 jenis campak dia kena.

Sampai lah saya terpaksa berhenti kerja dan jaga sepenuh masa anak saya ni. Jumpa pakar kulit dari Kerajaan sampaikan la ke Pakar kulit kanak-kanak (swasta) tak ok juga.
.

Doktor bagi ubat yang sama setiap kali jumpa pakar. Beratus habis kulit anak hero ni tetap sama.

Pilihan terakhir saya, tetap jumpa doktor pakar sekadar follow up je.. tapi saya lebih konsisten hanya MEALSHAKE, OMEGA, VITAMIN C CHEW je kata dia.. sekali sekala saya sulamkan dengan NUTRIFERON tapi tak boleh kerap atau banyak sebabnya ruam akan naik terlalu banyak.
.

Alhamdulillah.. lebih 3 bulan konsisten masalah anak hero ni semakin baik. Belun pun habis OMEGA tu semua.. anak hero dah tak sesensetif. Kulit makin baik dan sampai sekarang hanya amalkan ni tak kira dia demam, batuk atau selsema. Saya hanya bagi ni.
.

Tiada lagi ubatan dari klinik. Sebab dah puas lihat anak asyik makan antibiotik la ubat la.. cream la.. tetap sama juga.. tak juga ada perubahan.. tapi dengan penangan makanan tambahan tu je banyak perubahan pada bekas-bekas satu badan anak hero ni.
.

Alhamdulillah… bukan hanya pada kulit dia semakin baik, tapi baik dari segi fokus untuk pendidikan awal seperti mengaji sangat cepat menghafal dan bila ke mana-mana.. saya wajib bawa ni..
Sekarang? Tak risau pasal masalah kulit dia dah… dah pandai dah pun ambil vitamin sendiri…
.

Anak kedua sekarang a.k.a baby shaklee, seriusly berbeza dengan kulit abangnya…

Syukur.. Alhamdulillah…
.

Pilihan yang saya ada ni sangat berterima kasih, sebabnya bukan je tak ada bahan kimia malah terbaik dan semulajadi…

Thanks Shaklee.

masalah kulit sensitif
Nak tau dengan lebih lanjut tentang produk yang Puan Lin bagi kat anak dier? Boleh hubungi saya untuk dapatkan maklumat lanjut.

SMS/WhatsApp

019-4548200 (sue)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge