Atasi Masalah Gout Tanpa Perlu Bergantung Kepada Ubat Tahan Sakit

Orang yang mempunyai masalah gout memang berpisah tiada dengan ubat tahan sakit / pain killer. Bila sakit tu menyerang, Allah aje yang tau sakit sangat-sangat. Sebab tu la ubat tahan sakit sedikit sebanyak membantu mengurangkan sakit tu.  Tapi tau tak? Bahaya tau ambik ubat tahan sakit kerap-kerap sangat.

Nak tau kenapa bahaya sangat ubat tahan sakit ni? Teruskan baca artikel ini sampai habis.

gout

Rawatan Gout Secara Moden

Pesakit gout biasanya diberikan ubat seperti allopurinol yang bertindak mengurangkan penghasilan asid urik di dalam badan. Asid urik yang tinggi di dalam badan menyebabkan berlakunya serangan gout. Asid urik yang terlalu tinggi juga boleh menyebabkan batu karang.

Allopurinol bertindak mencegah serangan gout berlaku. Namun begitu, allopurinol tidak membantu ketika serangan gout berlaku. Apabila berlaku serangan gout, ubat tahan sakit lah menjadi penyelamat mengurangkan kesakitan ketika serangan.

Allopurinol tak boleh ambik sesuka hati tau. Doktor je boleh bagi. Sebab dah banyak kes alergik yang teruk sebab tak sesuai ambik allopurinol. Kalau lepas makan allopurinol jadi gatal-gatal kat badan, cepat-cepat la jumpa doktor.

Ubat tahan sakit yang biasa diberikan kepada pesakit gout seperti paracetamol, mefenemic acid, ibuprofen dan indomethacin.

Tak bagusnya ubat tahan sakit ni, pengambilan ubat tahan sakit yang kerap dan untuk jangka masa yang lama boleh menyebabkan perut kita rosak. Ada orang sebut sebagai perut bocor. Dari segi perubatan pula disebut sebagai ulser.

Selain itu, pengambilan ubat tahan sakit untuk jangka panjang boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang. Paracetamol pula boleh merosakkan hati.

Cara Yang Lebih Selamat dan Semulajadi Untuk Atasi Masalah Gout

Dari dulu sampai lah sekarang, kebanyakan orang, asal sakit je kita cari ubat. Betul tak?

Zaman sekarang ni terdapat banyak sangat kajian yang dijalankan oleh saintis mencari sumber yang lebih semulajadi untuk merawat penyakit sebagai rawatan alternatif kepada rawatan moden.

Kenapa nak pilih rawatan dari sumber semulajadi? Sebab ubat-ubatan moden dihasilkan secara sintetik daripada campuran pelbagai bahan kimia mempunyai macam-macam kesan sampingan yang tidak diingini untuk jangka panjang. Tetapi rawatan menggunakan sumber semulajadi adalah lebih selamat.

Gout boleh dirawat menggunakan pelbagai perawatan alternatif lain selain menggunakan rawatan moden tau. Boleh guna herba, perubatan tradisional cina, ayurveda dan macam-macam lagi. Kali ni saya nak cerita bagaimana vitamin dan supplement dari sumber semulajadi boleh digunakan untuk merawat gout.

Atasi Masalah Gout Dengan Vivix

Vivix merupakan slah satu produk keluaran Shaklee. Vivix mengandungi 4 bahan utama yang berasaskan tumbuh-tumbuhan. kandungan vivix shaklee untuk kencing manis

Yang bestnya, Vivix ni dalam bentuk cecair. Jadi, tak perlu la nak telan pil banyak-banyak.

Banyak kajian saintifik boleh kita jumpa di internet tentang manfaat resveratrol di dalam Vivix. Pendek kata, Vivix ni bukan sebarangan supplement. Lengkap dengan kajian keberkesanan dan keselamatannya untuk pengguna.

Pengalaman Pesakit Gout Yang Mengamalkan Vivix

Di dalam gambar di slide bawah ni, menunjukkan pengalaman pesakit gout yang mengamalkan Vivix.

Hadiahkanlah sebotol Vivix untuk ibu bapa anda yang mempunya masalah gout.

vivix gout vivix gout 2

Sekiranya ingin mengetahui dengan lebih mandalam tentang Vivix, boleh hubungi saya melalui nombor ini 019-4548200 (sue). Boleh hubungi saya melalui SMS/WhatsApp.

Sekiranya ingin membeli Vivix secara terus dari Shaklee pon boleh jugak. Klik je ikon beli sekarang di bawah ni dan anda akan terus dibawa ke website official Shaklee.

beli sekarang

Klik sini untuk beli Vivix

Jika tidak pasti dengan cara pembelian dan pembayaran melalui website Shaklee, anda boleh hubungi saya melalui SMS/WhatsApp di nombor ini 019-4548200 (sue)

Nak dapat harga yang lebih murah berbanding dengan harga yang tertera di website Shaklee? Ada caranya. Nak tau macam mana nak dapatkan Vivix pada harga yang lebih murah 20% berbanding harga pasaran? Hubungi saya sekarang sama ada melalui SMS/WhatsApp melalui nombor ini 019-4548200 (sue)

Satu lagi perkara penting yang anda patut tahu. Bulan ni Shaklee buat promosi Vivix tau.

Pembelian 1 pek Vivix (mengandungi 2 botol) melayakkan anda untuk:

Diskaun 5% –> Jimat hampir RM40

Dapat keahlian Shaklee secara PERCUMA bernilai RM69

Dapat postage cara PERCUMA untuk seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Postage semenanjung jimat hampir RM11 manakala postage ke Sabah dan Sarawak jimat hampir RM20 tau

Dapat bonus dari Shaklee hampir RM40.

Secara keseluruhannya, dapat jimat hampir RM120! Banyak tu.. Dah la jimat dekat RM120, dapat pulak duit dari Shaklee dekat RM40. Rugi sangat tak rebut peluang ni.

vivix shaklee untuk kencing manis

Klik sini untuk beli promosi Vivix. Kalau nak dapat harga yang lebih murah, contact saya. Boleh jimat 20% tau.

Penggunaan Vivix untuk jangka panjang lebih selamat sebenarnya kerana sumbernya berasaskan tumbuh-tumbuhan. Jika amalkan Vivix, bukan setakat dapat atasi masalah gout, tapi dapat manfaat lain lagi tau. Nak tau apa lagi manfaat Vivix? Boleh KLIK LINK INI untuk mengetahui manfaat Vivix yang lain.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge