8 Sebab Kenapa Ramai Orang Tak Nak Jadi Ahli Shaklee? Saya suka sebab yang ke-7

Alhamdulillah.. Tahun 2015 adalah tahun ke-4 saya menjadi ahli Shaklee.

Produk Shaklee pertama yang saya ambil adalah Ostematrix. Masa tu saya mengalami masalah kejang kaki yang teruk semasa mengandung anak ke-2. Kemudian saya ambil Lecithin pulak semasa berpantang disebabkan masalah bengkak susu yang sangat teruk. Ketika membeli kedua-dua produk ini, saya belum lagi menjadi ahli Shaklee.

Pengalaman Pertama Ambil Shaklee

Saya juga seperti yang lain. Rasa tak perlu pun jadi atas beberapa sebab dan tanggapan.

Antara sebab dan tanggapan yang menyebabkan orang tak nak jadi ahli Shaklee

1) Bukannya nak beli selalu pun

Benda ni paling common kan. Tak nak jadi ahli sebab bukannya nak beli selalu pun Shaklee ni. Itulah yang terjadi kat saya masa awal-awal guna produk Shaklee dulu-dulu.

Rasa macam tak beli selalu tapi tengok-tengok dah 2 ke 3 botol saya dah ulang beli Ostmatrix tu sebab berkesan sangat hilangkan masalah kejang kaki saya.

Saya dah rugi banyak masa tu. Kalau dari awal saya jadi ahli saya dah dapat jimat  RM36. Dah boleh beli sekampit beras 10kg ni. Beras 10kg kalau kat rumah saya tahan dekat sebulan. Huhuuuu.. Yer la. Masa tu 2 orang je kan.

Itu zaman sebelum GST. Kalau la dah zaman GST ni saya tak jadi ahli lagi la saya rugi banyak. Nangis.. Heee.. Nasib baik dah jadi ahli dari dulu lagi.

2) Jadi ahli kena buat bisnes?

Inilah tanggapan salah yang perlu diperbetulkan.

Tak semestinya kalau dah jadi ahli Shaklee kena buat bisnes Shaklee.

Haiipp.. Sapa cakap.

Tak perlu pon buat bisnes kalau dah jadi ahli Shaklee. Setahun saya jadi ahli untuk makan sendiri je. Yer la. Dah selalu beli Shaklee untuk kegunaan diri sendiri, suami, anak-anak dan mak bapak. So saya jadi ahli untuk dapatkan harga ahli yang jimat 20-30%.

Lepas setahun dok amalkan Shaklee barulah terbuka hati nak buat bisnes. Itu pun main-main je masa tu. 2 tahun kebelakangan ni baru betul-betul serius sebab seronok dapat income sampingan setiap bulan selain dari gaji.

Kenapa Korang Perlu Daftar Jadi Ahli Shaklee Dengan Group iReach

3) Nak cuba je dulu

Selalunya ramai yang tak jadi ahli sebab nak cuba je dulu. Dah cuba, baru nak jadi ahli.

Tapi yang sayang sangat tu produk yang dibeli kalau harga ahli plus pembayaran membership lagi murah dari beli dengan harga bukan ahli. Sayang sangat macam ni tau.

Tak rugi tau jadi ahli terus masa beli produk. Sebab produk Shaklee ni Alhamdulillah, memang berkesan. Dengan syarat kena makan ikut aturan la kan. Kalau makan 3 hari lepas tu seminggu tak makan, insyaAllah susah sikit nak nampak kesannya.

Shaklee bukan tonik ajaib yang boleh nampak kesan dalam masa yang singkat. Lagi pulak kalau badan jenis banyak toksin. Lagi la lambat nak nampak kesan.

Takut jugak kan. Kalau makan produk 1 hari je dah nampak kesan. Takut ada bahan terlarang pulak dalam tu.

Group Jutawan Shaklee Paling ROCK – ASB Mega Seminar 2014 from iReach HD on Vimeo.

 

4) Jadi ahli Shaklee mahal?

Kena buat loan Rm10-20 ribu untuk jadi ahli? –> Yang ni tipu aka scam

Kalau ada yang cakap kena beli barang RM10 ribu atau guna pakej RM20 ribu untuk jadi ahli Shaklee, ketahuilah ini adalah dusta semata-mata. Mengarut! Scam!

Kena beli produk RM600-700 ratus untuk keahlian? –> Yang ni untuk yang nak dapat keahliah secara PERCUMA.

Tapi kalau korang tak de duit sebanyak tu, tak perlu pon tak pe. Boleh je jadi ahli dengan hanya membayar RM69 (tak termasuk postage).

Iyerr.. Bayar RM69 je dah boleh jadi ahli Shaklee. Saya dulu pon pilih cara ni untuk jadi ahli. Tapi masa tu zaman sebelum GST. S0 bayar RM65 je.

Ramai yang tak tahu. Nak jadi ahli Shaklee ni ada 2 cara je.

1) Bayar RM69 untuk pendaftaran keahlian Shaklee

atau

2) Beli apa saja produk Shaklee bagi cukup 200 point, boleh jadi ahli Shaklee secara percuma tau.

5) Kena beli tiap-tiap tahun untuk maintain keahlian?

Ramai yang tak nak jadi ahli sebab nanti nak kena bayar untuk renew keahlian.

Jadi ahli Shaklee ni cuma perlu bayar sekali je untuk seumur hidup. Tak payah nak renew tiap-tiap tahun. Ramai yang tak tau benda ni.

RM69 tu je la yang perlu dibayar untuk sepanjang kehidupan kita kat muka bumi ni.

Peluang melancong secara PERCUMA dengan Shaklee

6) Rugi duit kena renew keahlian setiap tahun?

Ni satu lagi salah tanggapan orang terhadap keahlian Shaklee. Orang pukul rata semua keahlian adalah sama.

Kebanyakan produk di luar seperti Tupp****, kena atau wajib beli sejumlah produk dalam masa setahun bagi maintain keahlian.

Atau ada juga produk seperti Am***, kena bayar amaun tertentu setiap tahun untuk renew atau memperbaharui keahlian.

Atau ada juga produk seperti Ste***, kena beli sekurang-kurangnya 2 kotak setiap bulan supaya keahlian kekal.

Semua benda-benda yang saya sebutkan di atas tidak terjadi untuk keahlian Shaklee.

Iyerr.. Bayar RM69 tu je untuk seumur hidup.

Mula Berniaga Shaklee Umur 61 Tahun Pun Masih Boleh Berjaya from iReach HD on Vimeo.

7) Dah jadi ahli kena beli sendiri Shaklee?

Ada yang cakap kat saya. Dia tak nak sebab nanti dah jadi ahli dia kena pegi HQ atau branch Shaklee sendiri untuk beli Shaklee. Dia kata rumah dia jauh dari branch.

Eh.. mana ada cenggitu. Awak dah jadi ahli Shaklee dengan saya, awak boleh je terus membeli Shaklee dari saya. Saya ni pengedar Shaklee yang sah. Sampai bila-bila awak nak beli dari saya pon boleh. Tak payah susah-susah pegi HQ atau branch.

Konsultasi produk pon saya akan bagi macam selalu saya bagi untuk semua customers saya.

8) Dah jadi ahli macam-macam produk dah

Percayalah. Produk yang macam-macam tu tak sama dengan Shaklee. Manfaat keahlian pon berbeza.

Kerugian terbesar yang dialami jika tak jadi ahli

1) Tak dapat beli dengan harga ahli.

Kat sini je dah dapat jimat 20-30% setiap kali beli produk Shaklee kalau korang jadi ahli.

Tak de sapa nak rugi kan. Tambah-tambah zaman sekarang ni lagi lah nak berjimat cermat sebanyak mungkin.

2) Tak layak untuk beli promosi produk yang awesome giler

Shaklee ni pemurah tau. Selalu sangat buat promosi.

Contoh promosi untuk ahli Shaklee:

Beli 3 PERCUMA 1

Beli 6 PERCUMA 1

Beli 2 dapat diskaun 5%

Diskaun 50% untuk ahli yang terpilih

Semua promosi atas ni untuk ahli je tau. Bukan ahli dapat harga retail yang biasa la.

3) Tak layak untuk dapat peluang FREE Trip ke Bangkok

 Jika korang daftar jadi ahli Shaklee sekarang, korang berpeluang untuk dapat trip PERCUMA ke Bangkok disponsor sepenuhnya oleh Shaklee.

Kalau bukan ahli memang tak layak la nak dapat free trip ni.

Melancong secara PERCUMA ke Amerika Syarikat untuk ahli SHaklee

Nak tau dengan lebih detail tentang keahlian Shaklee dengan group iReach yang hebat dan fames ni?

Hubungi saya melalui SMS/WHatsApp/Telegram

019-454 8200

 

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge