Kurus Selepas Bersalin: Ibu Ini Turun 20kg Selepas Lahirkan Anak Ketiga!

Masalah  bagi ibu yang mengandung dan melahirkan anak biasanya apabila mengandungkan anak kedua, ketiga dan seterusnya, amat sukar untuk mendapatkan kembali berat sebelum mengandung.

Saya juga menghadapi masalah yang sama. Selepas melahirkan anak sulong, mudah je nak dapatkan kembali berat asal. Selepas melahirkan anak ketiga, susah sungguh berat nak turun.

Sebenarnya tak mustahil pun untuk dapatkan kembali berat asal walaupun dah bersalin anak ketiga sekalipun.

Macam Puan Salwa di dalam video ini. Puan Salwa telah hilang 20kg selepas bersalin. Kalau anda tengok gambar dia sebelum dan selepas kurus di dalam video ni mesti anda tak percaya tau. Lain sangat!

Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

Rahsia Puan Salwa Kurus Selepas Bersalin

1) Menyusu anaknya sepenuhnya.

Menyusu dapat membakar 300 hingga 500 kalori setiap hari. 500 kalori ni macam kita buat senaman 30 minit tau.

2) Mengambil air yang banyak setiap hari.

Seelok-eloknya amalkan pengambilan air lebih dari 3 liter setiap hari. Air kosong tau. Sebab air kosong ZERO kalori. Pengambilan air dan makanan manis, melambatkan proses untuk kurus selepas bersalin!

3) Jaga pengambilan kalori harian supaya tidak berlebihan 

Pengambilan kalori setiap hari sangat penting dalam menjaga berat badan. Paling bagus jangan ambil lebih dari 1200 kalori setiap hari.

4) Penjagaan nutrisi dan pengambilan makanan yang seimbang

Penjagaan nutrisi yang seimbang sangat penting supaya dapat memberikan tenaga setiap hari.

5) Mengambil supplement kesihatan

kurus selepas bersalin

Gambar di atas ini merupakan supplement yang Puan Salwa amalkan untuk turunkan berat badannya selepas bersalin.

Antara supplement yang disarankan untuk kurus selepas bersalin bagi ibu yang masih menyusukan anak adalah:

ESP

ESP Bertindak sebagai ‘meal replacement’ kerana ianya sangat mengenyangkan. Kandungan protein di dalam ESP memberikan rasa kenyang dalam tempoh yang panjang.

Protein di dalam ESP membantu dalam membekalkan tenaga dan pembinaan otot. Pembinaan otot penting kerana otot dapat meningkatkan metabolisme badan.

Alfalfa

Alfalga berfungsi untuk detoks. Membuang toksin yang berlebihan di dalam badan.

Omega dan Lecithin

Untuk membakar lemak.

Selepas melihat video ni, saya pad pendapat saya, masalah utama kebanyakan wanita adalah pengawalan kalori yang diambil setiap hari. Yer la. Kita selalu beranggapan, penting makan banyak untuk memantapkan penghasilan susu badan.

Walaupun Puan Salwa menjaga kalorinya setiap hari, ianya tidak mengganggu penghasilan susu badan untuk anaknya.

Jadi, tak betul sebenarnya kalau ‘berdiet’ susu akan merudum. Yang pentingnya di sini, bukanlah kuantiti kalori yang kita ambil bagi memantapkan penghasilan susu badan. Tetapi kualiti pemakanan dan penjagaan nutrisi itu lebih penting bagi mengelakkan penghasilan susu tidak merudum dan pada masa yang sama mendapatkan berat badan yang ideal.

Berminat dengan Set Kurus Selepas Bersalin yang Puan Salwa amalkan?

Hubungi saya sekarang melalui SMS/WhatsApp: 019-454 8200 (SUE)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge