Cara Cuci Kasut Sekolah ANak Tanpa Perlu Menyental

Saya nak share, cara cuci kasut sekolah tanpa perlu menyental. Guna cara ni untuk cuci kasut sekolah, insyaAllah tak lah teruk sangat anak-anak nak menyental kasut diorang nanti. Guna cara ni, kalau anak-anak malas nak cuci kasut sekolah diorang.

Taraaaaa…

cuci kasut sekolah

Ni dia kasut yang telah putih melepak setelah dicuci dengan pencuci Basic H. Putih kan. Bukan guna Qu Puteh tau. Tapi guna Basic H.

Apa bendanya Basic H ni?

basic-h

Basic H

Basic H adalah pencuci serbaguna organik. Memang tak de bahan kimia yang merbahaya seperti pencuci lain di pasaran. Kalau sapa-sapa yang ada alergik atau mempunyai kulit yang sensitif, Basic H adalah pencuci yang terbaik untuk anda. Kulit anak-anak pun terpelihara tau guna basic H ni.

Pencuci yang menggunakan bahan kimia sintetik biasanya membebaskan bau yang kuat yang boleh mengganggu saluran pernafasan.
Sangat tak elok untuk orang yang ada asthma. Kalau anak-anak ada asthma hentikanlah guna pencuci biasa.

Nak suruh anak-anak cuci kasut sekolah tu, bagilah diorang guna pencuci yang tidak merbahaya. Betul tak? Bahan pencuci yang ada di pasaran biasanya mengandungi pelbagai bahan kimia menyebabkan anak kita terdedah kepada bahaya jika terhidu atau meresap melalui kulit. Benda yang paling kita tak nak, risiko untuk terjadinya kanser disebabkan bahan kimia yang terkandung di dalam pencuci seperti ini.

Satu lagi yang best pasal Basic H ni, ianya sangat menjimatkan. Kalau setakat nak cuci kasut sekolah sepasang je, cuma perlu campurkan 3-4 titik Basic H dengan secebok air. Nak bilas pun senang. Buihnya tak banyak. Mudah sangat.

Saya suka guna basic H untuk mop lantai. Ada anak kecik yang merangkak keliling rumah pastu tiba-tiba masukkan tangan dalam mulut memang menakutkan la kalau guna pencuci lantai yang ada bahan kimia. Lagipun kulit baby kan sensitif. Baby pulak kan suka masukkan tangan dalam mulut. Kalau la ada kesan bahan pencuci pada lantai melekat kat tangan tak ke bahaya kan. Kita bukannya nampak. Jadi, bila guna basic H ni untuk mop lantai confident la sikit.

Tambahan pula anak bongsu saya mempunyai masalah penat. Jadi saya memang dah tak guna langsung pencuci lantai yang biasa untuk mop lantai. Dulu-dulu suka guna Ajax Fabuloso. Suka sangat bau Ajax. Harum satu rumah. Tapi bila anak bongsu ada masalah penat memang tak guna langsung dah Ajax.

Sekarang ni saya memang 100% guna Basic H dah sekarang ni untuk lantai. Cuci table top dapur pon guna Basic H. Puas hati sangat. Boleh tengok kat sini apa lagi yang kita boleh cuci guna Basic H ni.

Kalau ada ibu-ibu yang berminat sangat nak cuba guna Basic H ni bagitau saya. Ye la. Dah guna baru tau kan ok ke tak. Kalau guna setakat nak cuci lantai rumah, cuci kasut dan baju sekolah anak-anak, memang tahan lama la sebotol ni. Takkan nak biar tangan anak kita menggerutu guna pencuci biasa kan. Dan yang paling kita tak nak, bahan-bahan di dalam pencuci biasa yang boleh menyebabkan risiko untuk mendapat kanser.

Berminat nak cuba Basic H ni? Hubungi saya sekarang 019-454 8200 (Boleh SMS atau Whatsapp)

==================================================================================

Haaa.. satu lagi saya nak share.

Penting sangat ni untuk sapa-sapa yang ada darah tinggi. Wajib tengok video ni sampai habis.

Brother ni punya la tak nak makan ubat darah tinggi. Tapi Alhamdulillah. Dia guna cara lain untuk mengawal tekanan darahnya. Dulu, tekanan darah dia pernah mencecah 180/120. Sekarang tekanan darahnya sekitar 116/74

Iyerr.. dia turunkan tekanan darahnya tanpa mengambil ubat.

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge